Четвер, 23.11.2017, 03:02
Ви увійшли якГість | Група "Гости"Вітаю ВасГість| RSS

   Офіційний сайт Корсунь-Шевченківського ліцею 

Меню сайту
Форма входу




Завершуємо урок...




ЗАГАЛЬНІ ПОРАДИ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ

 Завершуємо урок...

Висновки (рефлексія)

Мета рефлексії

Згадати, виявити й усвідомити основні компоненти діяльності — її зміст, тип, способи, проблеми, шляхи їх розв’язання, здобуті результати тощо.

Етапи рефлексії

1. Рефлексію застосовують після завершення певного етапу діяльності. Будь-яку попередню діяльність має бути завершено чи призупинено. Якщо виникли труднощі в розв’язанні проблеми, то після рефлексії її розв’язання можна продовжити.

2. Відновлення послідовності виконаних дій. Усно або письмово відтворюється все, що зроблено, зокрема те, що на перший погляд здається дріб’язковим.

3. Вивчення відтвореної послідовності дій із точки зору її ефективності, продуктивності, відповідності до поставлених завдань тощо.

4. Виявлення і формулювання результатів рефлексії. Таких результатів можна виявити кілька видів:

• предметна продукція діяльності — ідеї, пропозиції, закономірності, відповіді на запитання;

• способи, що використовувалися під час діяльності;

• гіпотези щодо майбутньої діяльності.

5. Перевірка гіпотез у наступній діяльності.

Переваги рефлексії

• Усвідомлення здобутих знань і вмінь.

• Порівняння свого сприйняття з думками, поглядами, почуттями інших, коригування певних позицій.

• Для учнів — рефлексувати в реальному житті, усвідомлюючи свої дії та прогнозуючи подальші кроки.

• Для учителя — побачити реакцію учнів на навчання та внести необхідні корективи в роботу.

Форми здійснення рефлексії

• Індивідуальна робота.

• Робота в парах, групах.

• Дискусія.

• Письмова та усна.

Елементи рефлексії

• Фіксація того, що відбулося.

• Визначення міркувань та почуттів щодо здобутого досвіду.

Варіанти проведення рефлексії

1.Усне обговорення запитань.

• 3 якою метою ми виконували цю вправу?

• Які думки вона у вас викликала?

• Які почуття?

• Чого ви особисто навчилися?

• Чого б хотіли навчитися у подальшому?

2. Листок оцінювання вміння висловлюватися.

Прізвище, ім’я _______________________

КритеріїБали
(0 — потребує вдосконалення; 1 — задовільно; 2 — чудово)
Я вмію добирати аргументи і чітко їх висловлювати
Я вмію робити логічні висновки
Я успішно застосовую перефразування
Я вмію ставити запитання
Я вмію сказати «ні»
Я вмію аргументовано відповідати на критику

3. Незавершене речення (може бути усним, письмовим).

1) Завершити речення:

• Спілкування — це...

• Воно є важливим для людини, оскільки...

• Якщо я навчуся ефективно спілкуватися, я зможу...

• Я вже вмію в спілкуванні...

• Потребує вдосконалення...

2) Скласти короткий власний кодекс «Про що я завжди намагаюсь пам’ятати під час суперечки», закінчивши пропоновані твердження:

• Суперечка — це...

• Вона є можливістю для...

• Інші люди, які сперечаються, мають право на...

• Я маю право на...

• Моїм завданням у суперечці завжди є...

• Тому під час суперечки я намагаюся бути...

3) Усно продовжити підсумкові формули:

• Для мене сьогодні важливим було...

• Сьогодні я навчився...

• Мені хотілося в майбутньому навчитись...

4) Есе з чітким викладенням власної позиції.

Наприклад, учням пропонують написати есе, у якому необхідно дати відповіді на запитання: «Як стереотипне мислення впливає на людину? на суспільство? на того, хто вірить у цей стереотип?». Власні думки необхідно обов’язково пояснювати й підтверджувати прикладами.

5) Нетривала дискусія на тему заняття.

Наприклад, учням пропонують пригадати власні упередження або випадки, коли вони зазнавали дискримінації:

• Які думки, почуття це у вас викликало?

• Які викликає зараз?

• Як ви реагуватимете на прояви упереджень та дискримінації?

Умови ефективності рефлексії

• Ефективність рефлексії забезпечується різноманітністю її форм і прийомів, відповідністю до вікових та інших особливостей учнів.

• Рефлексія не повинна бути лише вербальною — це можуть бути малюнки, схеми, графіки тощо.

• Рефлексія тісно пов’язана з постановкою мети. Отже, рефлексія — це не лише підсумок, а ще й старт для нової діяльності та нової мети.

Стадії підсумкового етапу

1. Установлення фактів (що відбулося?).

• Використовувати відкриті запитання: як? чому? що?

• Виявляти почуття.

• Наполягати на описовому, а не оцінному характері коментарів.

• Говорити про те, що зроблено, а не про те, що могло бути зроблено.

2. Аналіз причин (чому це відбулося?).

• Запитувати про причини: чому? як? хто?

• Зрозуміти відповіді. Чому цього немає? Що було б, якщо?..

• Шукати альтернативні теорії. Чи є інша можливість?

• Дібрати інші приклади. Де ще відбувалося щось подібне?

• Навести думки незалежних експертів.

3. Планування дій (що нам робити далі?).

Прагнути, щоб учні взяли на себе зобов’язання щодо подальших дій.

На підбиття підсумків заняття та оцінювання його результатів відводиться до 20 % загального часу.

«Свічка»

Кожний урок завершується підсумковою розмовою. Якщо ця розмова повинна бути відвертою, щирою, можна використати прийом «свічка». По колу передають запалену свічку, а учні висловлюються про різні аспекти питання, що розглядається.


Джерело: Ворожейкіна О. М. 100 цікавих ідей для проведення уроку.
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Свято дня
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2017